Maikie.reismee.nl

Maike @Vietnam!

Lieve allemaal,  'We travel not to escape life, but for life not to escape us.' Het zit er bijna op, negen maanden geleden begon het avontuur in Nieuw Zeeland. Een reis door negen landen, een reis die ik heb mogen delen met mijn liefste vriendin en mijn lieve moeder. Een reis vol herinneringen die ik voor altijd zal koesteren. Een reis met nieuwe vriendschappen, prachtige landen met bijzondere culturen en een nieuwe liefde. Ik heb zoveel gezien, gedaan en geleerd en ik ben onwijs dankbaar dat ik dit heb kunnen doen en dat ik (als mijn vliegtuig niet van de rader verdwijnt boven NL :) zondag veilig weer thuis ben waar er zoveel lieve mensen op me wachten.  Maar eerst een update vanuit het mooie Vietnam! Na de heerlijke tijd met Danielle en Arjan in China en was het tijd om door te reizen. Een lange busreis bracht ons naar Vietnam, een land met veel geschiedenis, lange zandstranden en lieve mensen. Onze eerste stop was Halong Bay. Een baai in noord Vietnam waar hoge rotsen spectaculair uit de oceaan rijzen. Een prachtige boottocht bracht ons naar het eilandje Cat Ba midden in de baai. De Vietnamezen houden nogal van neon verlichting en harde muziek en het eilandje verloor hierdoor wat van zijn charme. Tijd dus om door te reizen naar Hanoi! Een heerlijke stad waar je uren kunt rondslenteren door de kleine straatjes in het oude stadscentrum. Een paar relaxte dagen hebben we hier doorgebracht voor we in de trein stapten, 15 uur in de slaaptrein richting het zuiden. Het was goed te doen hoewel we niet veel geslapen hebben met al het gehobbel maar toen de zon opkwam hebben bleek het uitzicht betoverend en kwamen we aan in het pittoreske stadje Hoi An. Het oude stadscentrum van Hoi An is onwijs schattig en romantisch en vol met kleermakers. Al het shoppen wat ik de afgelopen maanden heb moeten laten omdat het ik niet mee kon nemen in mijn veel te zware backpack heb ik hier ingehaald. Twee jurken, nieuwe schoenen en een pak, allemaal met de hand en op maat gemaakt, letterlijk made in Vietnam! En toen was het tijd voor zon,zee en strand! Moet natuurlijk wel bruin thuis komen na zo'n lange reis. Dagen lang hebben we heerlijk niets gedaan op de stranden in Hoi An en Nah Trang. Ons laatste weekje hebben we doorgebracht in Mui Ne, mijn verjaardag kwam eraan dus we hebben onszelf verwent in een prachtig resort met een zwembad en aan het strand, ultiem genieten! Om mijn verjaardag goed te beginnen hebben we een tour geboekt die ons voordat de zon opkwam naar de beroemde zandduinen van Mui Ne bracht. Het was erg vroeg opstaan maar de zonsopgang was spectaculair! Daarna zijn we weer lekker in bed gekropen en hebben we de rest van de dag bij het zwembad gelegen, een heerlijk afsluiter van deze fantastische reis en van mijn tijd samen met Brian. Ondertussen ben ik in Ho Chi Minh City, oftewel Saigon! Brian is vannacht in het vliegtuig gestapt en terug op weg naar de US. Ik vlieg morgen ochtend naar Singapore waar ik nog een middagje de toerist uit ga hangen voordat ik om middennacht terug naar NL vlieg.  Ik kan niet wachten tot ik mijn lieve familie en vrienden weer in mijn armen kan sluiten, ik ben er klaar voor om naar huis te gaan. Mijn grote broer gaat trouwen, een bijzondere dag waar ik onwijs naar uit kijk! Maar wat nu..dat is grote vraag. De toekomst ligt open en ik zie het als een grote uitdaging. Ik ga Brian snel weer zien en samen gaan we de toekomst tegemoet, we weten alleen nog niet waar. Londen, Amsterdam, Sydney, Buenos Aires, San Francisco..de hele wereld is een optie! Spannend!  Lieve mensen, ontzettend bedankt voor al jullie lieve berichtjes op onze weblog! Bedankt voor alle mailtjes, smsjes, FB berichtjes en Skype gesprekken. Zonder jullie had ik deze reis nooit zo onbezorgd kunnen maken, bedankt voor al jullie steun en liefde! Ik hou van jullie! Liefs Maike

Reacties

Reacties

Janneke

Lief, wat een mooi verhaal, ontroerend. Supertrots zijn we op jou. Een lieve groet uit het natte Nederland, maar zondag schijnt de zon, in ieder geval in ons hart. Tot over twee nachtjes!!!!!

Anouk

Hi Babe!! Mooi verhaal :-) Fijn!! Superstoer dat je dit hebt gedaan! Waar je ook gaat wonen, ik kom je opzoeken hoor!!! Dikke kus en tot gauw!

Henk en Rita

Hey Maike,

Wij wensen je een veilige thuiskomst, en geniet van alle mensen die je weer in je armen zullen sluiten.

Dikke kus uit Zuidlaren.

akke

Tranen in mijn ogen! Je bent een wereld vrouw!
Zie je zondag....YOEHOE!!!

Thomas van Mechelen

Heeey,
voor het thuisfront eindigt een periode van fijne reisverhalen lezen. Vond het super om jou/jullie avontuur te kunnen lezen en hoop je snel tegen te komen in het mooie swolsche ;-)

goeie reis!
x

monique

hai lieve meid.
geweldig verhaal.
tros op je.
dikke knuffel monique

Dieneke

Lieve nicht, Heel veel plezier met thuiskomen...ook dat is weer fijn na zo´n lange reis! X

Roelie

Hoi Maike,

Ik ga jouw verhalen nog missen. Een goede thuisreis! En veel geluk waar je ook gaat wonen!

Liefs uit Hoogeveen.

Arry

Ook van ons een bedankje voor het mogen meelezen van je (reis)avonturen. We hebben er veel plezier aan beleefd om met je mee te mogen reizen. Wat een mooie herinneringen zul je hebben, daar kun je nog lang van nagenieten. En nu begin je aan een volgende fase in je leven. Heel veel geluk gewenst en wellicht tot ziens!

Opa Amersfoort

Heel veel sterkte bij je reintegratie in eigen land! Zal wennen worden of helemaal niet. Dank voor aalle foto,s en verhalen. Tot ziens.

Oma Nel

Lieve Maike,Ik las nu net je verhaal dus een wat late reactie.Je bent inmiddels thuis en dat zal je wel fijn vinden.Ik bewonder je heel erg dat je deze reis hebt gemaakt. Hoop je binnenkort weer eens te zien. Liefs en groeten aan je ouders en andere familie leden Oma Nel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!