Maikie.reismee.nl

Back together again!

Lieve allemaal,   Drie weken luieren, kletsen, terrasjes, zon, hitte, regen en slapen. Wat een heerlijk leven samen met onze vriendjes in China. We zijn erover uit dat het niet uit maakt waar we zijn, maar dat zo lang we samen zijn het altijd goed is. Na een paar dagen Hong Kong bracht een super deluxe slaapbus Maike & Brian naar Yangshuo! Uren hebben we bijgeklets over al onze ervaringen van de afgelopen maanden. Alle gemiste tijd samen hebben we in bijna een ochtend non stop kletsend ingehaald. Fijn om weer samen te zijn! Na ons eerste weekend samen was het voor Danielle weer tijd om te gaan lesgeven en voor Arjan om weer een nieuwe berg te beklimmen. Om in 1 keer alle hoogtepunten van Yangshuo te zien zijn Maike & Brian de uitdaging aangegaan om drie dagen op stap te gaan met 95 Chinese kinderen die op zomerkamp waren in Yangshuo. Het thema van het kamp was Magic dus we moesten echt al onze toverkunsten uit de kast halen om deze kinderen te vermaken en ze ook nog wat engels bij te brengen. Het was dodelijk vermoeiend maar de kinderen waren onwijs schattig en al met al was het een te gekke ervaring.  Nu we China gezien hebben voelt de wereld een stuk kleiner aan. Dit grote mysterieuze land is eigenlijk niet zo verschillend ten opzichte van onze westerse wereld. De Chinezen zijn er in alle vormen en maten en zelfs de taal lijkt minder ingewikkeld als je het de hele dag hoort.  In het begin denk je dat iedereen met elkaar aan het ruziën is maar nu weten we dat ze gewoon erg luidruchtig zijn. Yangshuo is erg toeristisch met veel buitenlanders waardoor we gelukkig niet alleen maar rijst hoeven te eten maar ook kunnen genieten van uitsmijters en hamburgers met friet. Een pittoresk en zeer mooi stadje met ontelbare straten waarin je kunt ronddwalen maar ook vol met terrasjes waar we heel wat uren op hebben doorgebracht. De Chinezen zijn hartelijk en geïnteresseerd maar helaas kunnen we jullie vooroordeel dat ze van alles en iedereen foto's maken niet wegnemen want we waar we ook gaan, er staat altijd wel iemand met een telelens op je gericht. En praktisch zijn ze ook. Ze doen namelijk niet aan luiers, ze knippen gewoon een gat in de broekjes van de baby's zodat die gewoon van zich af kunnen plassen en poepen op straat als ze moeten. Die arme baby billetjes staan hier altijd op de tocht en wij moeten goed oppassen waar we lopen.  De foto's laten ook veel te gekke avondjes uit zien. Van stripclubs tot quiz avonden, we hebben ons erg goed vermaakt. Zo goed zelfs dat Maike en Brian hier alweer 3 weken zijn en zelfs even overwogen hebben om te blijven tot eind augustus. Maar het reizigersbloed kruipt waar het niet gaan kan. In drie weken tijd zijn ze 2 keer van hostel en in totaal 4 keer van kamer veranderd. En nu is het tijd voor ze om ook weer van land te veranderen en morgen door te reizen naar Vietnam. Het luilekker leven in Yangshuo was een heerlijke tussenstop, maar ze gaan samen de laatste drie weken van hun reis afmaken. Omdat we helaas Maike haar verjaardag niet samen kunnen vieren heeft Danielle gisteren Maike verrast en 4 augustus omgedoopt tot Maike's Chinese verjaardag! Met taart en koffie werden we uit bed geschopt om vervolgens een heerlijke fietstocht te maken en de dag af te sluiten met een gezellige barbecue aan de rivier. Een heerlijke dag en een mooie afsluiter van onze tijd samen. Het afscheid zal opnieuw moeilijk worden maar de herinneringen die we samen hebben opgedaan de afgelopen maanden zijn onvergetelijk.  Een hele dikke zoen en knuffel voor jullie! We missen jullie en houden van jullie! Veel liefs Danielle & Maike

janneke

lieve meiden, wat mooi toch, jullie samen en ook nog met Brian en Arjan erbij. Sterkte morgen! Dikke knuffel voor allemaal!

Frida

Lieverds, wat een mooi verhaal weer, heerlijk om al jullie belevenissen zo te kunnen volgen:-) Veel sterkte morgen, dikke kus voor jullie allemaal!

monique

hai lieve meiden.pratige verhaal meiden en fijn de de mannen er ook bij zijn.strekte morgen lieverds.
dikke knuffel voor allemaal

Arry

Dat klinkt allemaal heerlijk relaxed! Even bijkomen van... ja, van wat eigenlijk! Zo zwaar hebben jullie het toch niet, ha ha! Zometeen komt alweer het laatste reisverhaal van Maike, niet te geloven zo snel als het gegaan lijkt te zijn. En toch hebben jullie zoveel meegemaakt, dat neemt niemand je meer af! Nog heel heel veel plezier gewenst jullie alle vier! En jullie vriendschap overleeft het dit keer ook wel weer om (voor tijdelijk) weer even afscheid te nemen! Maike, alvast gefeliciteerd!

Ellen G.

Hi meiden, wat een top verhaal. Daan wanneer komt je eerste reisboek uit? Je kunt zo leuk schrijven, maar dat weet je daar ben je een topper in! Ik ga even de foto's kijken..... Geniet! x Ellen