Maikie.reismee.nl

Maike @ Thailand, land of smiles!

Lieve allemaal, Na een heftig afscheid in de chaos van Bangkok met Danielle en Arjan begon het echte avontuur. Alleen aan de andere kant van de wereld in een stad vol met tuk-tuks, eetkraampjes en straatnaamborden met vreemde tekens duurde het even voor ik mijn plek gevonden had. Maar echt maar heel even want ik was alleen maar ben geen moment alleen geweest. Ik heb zoveel fijne mensen ontmoet, er is altijd wel iemand in de buurt die dezelfde kant op reist, die zin heeft in een drankje of gewoon in een gesprek. Bijzonder! Bangkok is een heerlijke stad met grote contrasten. Tempels en buddha's van goud, bedelende mensen op straat en grote shopping malls waar alles te koop is. Na het dure en low budget leven in Nieuw Zeeland en Australie heb  ik me heerlijk laten gaan en genoten van massages, lekker eten en taxi ritjes door de stad. Bij alles moet je goed opletten dat je niet opgelicht wordt want je wordt als toerist gezien als een wandelende geldautomaat maar met een beetje nuchterheid heb je dat redelijk snel door. Alsnog betaal je waarschijnlijk het dubbele dan een Thai maar zelfs dat is voor ons nog goedkoop.  Na Bangkok ben ik doorgereisd naar Sukhothai. Een reis van 7 uur dat uiteindelijk op zijn Thais meer dan 10 uur duurde met de taxi, train, tuk-tuk en bus. Een hele ervaring met veel geduld en vooral vertrouwen in de locals. Sukhothai is de voormalige hoofdstad van Thailand en heeft meerdere werelderfgoed geregistreerde parken vol ruïnes van oude paleizen en tempels uit de vroegere Khmer periode. En de beste manier om deze parken te bezoeken is met de fiets! Erg leuk en een mooie introductie in het Thaise leven buiten de grote stad en de massa's toeristen om. Na drie dagen ben ik doorgereisd naar Chaing Mai, een middelgrote stad in het noorden van Thailand. Ik heb hier op de avond markt een inspirerende oudere man ontmoet die me een introductie in het boeddhisme  heeft gegeven. Samen hebben we de dag doorgebracht bij een tempel gevold door een pittige Thaise massage. Zoveel ontmoetingen met zoveel verschillende mensen, jong, oud, in de kroeg en op de markt, onbeschrijfelijk. En niet alleen mensen, ook dieren, zoals Ruby, de liefste olifant ter wereld! De hele dag mocht ik op haar rug meerijden en samen hebben we genoten van een heerlijk modderbad gevolgd door een bad in de rivier. Een mega bijzondere ervaring! Na Chiang Mai ben ik een weekend naar Pai geweest, in klein relaxed hippie stadje tussen de bergen. Het werd uiteindelijk een zeer romantisch weekend met een te leuke Australiër gevolgd door opnieuw een onvermijdelijk afscheid, iets wat nooit zal wennen.  En toen was het op naar Laos! Een dag met een bus naar de Thaise grens gevolgd door een boot tocht van twee dagen op een volgepakte slowboat over de Mekong rivier langs de prachtig mooie rivierbanken van de Mekong. Mensen leven echt van de rivier, er wordt in gewassen, gekookt en het wordt gebruikt als wc,  het water is echt heel vies en wij zouden er  ziek van worden als we er zelfs maar in zouden zwemmen maar voor de mensen die aan de oevers wonen is het alles. Een groot verschil met hoe wij leven. Ondertussen ben ik aangekomen in Luang Prabang waar ik een paar dagen zal blijven om de monniken hun ochtend wandeling te zien doen en om een opnieuw een beetje te oriënteren maar vooral om te genieten! Dat doe ik nog van elke dag! Met Danielle en Arjan gaat alles goed. Ze ondertussen goed aangekomen in Nepal en genieten volop. Internet is daar iets minder toegankelijk maar er zal snel een update van haar volgen. Ik hoop dat de lente nog lang blijft aanhouden bij jullie en dat alles goed gaat met jullie! Mis jullie en hou van jullie! Dikke dikke kus Maike xxx

Reacties

Reacties

Danielle

Hee schatje! Super al die indrukken en wat een verschil ook met NZ en Australie. Dit is echt een heel andere maar ook hele mooie wereld! Blijf je verwonderen en genieten! Ik hou van je! Tot gauw schatje!!

Mieke

Wow meis wat een prachtig verhaal, in gedachten reis ik met je mee. Hou oren en ogen wijdopen en zuig alle indrukken op en bewaar ze.Geniet!
Dikke kus Love you.

Anouk

Klinkt weer heerlijk! Geniet schat!! X

janneke

Mooi verteld, ik zie het voor me! Love you!

Arry

Wat dapper van je, helemaal alleen op avontuur! Mooi verhaal weer! Goed beschreven hoeveel indrukken je opdoet in dat 'chaotische' deel van de wereld. Lekker blijven genieten!

Hanneke

Wat weer een geweldig verhaal! Blijf genieten!

Rita en Henk

Super Maike. Het lijkt allemaal hartstikke leuk,en dat is het ook als ik jou zie stralen. Niet te romanties we willen je wel weer terug

Karin

Hey schat,
Wat een heerlijk verhaal en geweldige foto's weer! Fijn dat je je plekje gevonden hebt en overal van geniet! Dikke zonnige knuffel van hier! Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!