Maikie.reismee.nl

All good things come to an end!

Lieve allemaal,   Onze laatste week in Australie is aangebroken. Het is ongelooflijk hoe snel de tijd hier voorbij is gevlogen en hoeveel we jullie weer te vertellen hebben! We hebben 3 dagen doorgebracht in het mooiste paradijs dat wij ooit hebben gezien: Fraser Island. Hier hebben we een driedaagse tour gedaan en de meest prachtige natuurlijke meren gezien. Het pure kristalheldere water en de witste zandstranden deden ons geloven dat we op een filmset waren beland omdat het gewoon niet waar kon zijn hoe mooi het hier is! Elke dag begon met een rit in de 4x4 off road bus over het zandeiland naar elke keer een bijzondere en prachtige plek. Het helderblauwe Lake McKenzie, het groene Lake Wabby, en het blauw en gele Lake Birrabeen: allemaal te mooi om waar te zijn! Urenlang hebben we off road over het strand gereden, pal langs de oceaan, geluncht bij Eli Creek en gezwommen in de zee. Echt een van de hoogtepunten van Australië en onze reis tot nu toe! Na Fraser Island hebben we een nacht in Agnes Water/Town 1770 doorgebracht voor we doorreisden naar Noosa. Al op Magnetic Island hebben we Rick en Aleks ontmoet, met hen hebben we nagenoeg samen de oostkust afgereisd en heel veel lol gehad, gebarbecued en gefeest! In Noosa werden we weer verwend met de prachtigste stranden van de oostkust. Bij Noosa is een National Park waar we een lange wandeling langs de kust hebben gemaakt. De hele weg konden we niet anders dan met grote ogen en de camara in de aanslag deze route aflopen. We hebben onderweg dolfijnen gezien, in de zee gezwommen, passeerden nog even het naaktstrand voor we uitkwamen in de bush waar we helaas geen koala's meer zagen, maar wel het mooiste uitzicht over het uitgestrekte strand hadden. Maike, Rick en Aleks hebben de dag daarna de Australia Zoo bezocht, ooit opgericht door Crocodile Hunter Steve Irwin, waar ze alle wildlife die  we nog niet in het wild hadden gezien, alsnog hebben gezien. Van koala's, kangeroos, krokodillen, tijgers, tasmanian devil, olifanten tot dingo's: alles kwam voorbij. Na Noosa reisden we door naar Brisbane een semigrote stad waar mensen effectief aan het werk waren! Wat een schok!! Deze wereld waren we allang kwijt en vergeten, met respect voor alle hardwerkende mensen thuis :) Op onze slippertjes, met een veel te bruine huid, liepen we tussen de Armani pakken en strakke jurkjes door het business district van Brisbane. Een mooie stad, modern, schoon en toch relaxed. â€™s Avonds ontmoeten we een hele spontane Australische meid die ons op straat aansprak en vroeg om mee uit te gaan met haar vriendinnen. Wat een fantastische avond hebben we met hun beleefd! Zoveel alcohol hebben we nog nooit bij elkaar gezien. Die Australiërs weten wat stappen is! De volgende dag zaten we enigszins brak in de bus naar Coolangatta. Een nachtje bijkomen, relaxen en kleren wassen voor we doorgingen naar Byron Bay, waar we Aleks en Rick weer troffen en de BBQ alweer klaar stond! Byron Bay is een beetje laid back, hippie, relaxed kustplaatsje wat vooral overheerst wordt door backpackers. Erg gezellig dus! Al was het weer de laatste dagen daar niet fantastisch en hebben we 1 nacht na het stappen in een tropische regenbui bijna naar het hostel terug moeten zwemmen, was het toch een super weekje! We hebben ook met z’n allen een auto gehuurd om een dagje naar Nimbin en de mooiste watervallen te gaan. Nimbin is het hippiestadje van Australie waar meer drugs te vinden is dan in heel Nederland. We zijn clean gebleven, maar het heeft leuke foto’s opgeleverd. Inmiddels zijn we in Sydney!!!!!! Dinsdag gaan we naar THE Opera House!!! We hebben kaarten voor La Soiree (cabaret) dus we gaan uber-chique (voor zover onze backpackgarderobe dat toestaat) naar het theater! Verder gaan we deze week nog lekker op het strand liggen, de Blue Mountains nog bezichtigen, maar vooral genieten van elkaar want zondag nemen we in Bangkok alweer afscheid. Komende zaterdag vliegen we naar Thailand en daar wacht Arjan ons op!! Voor de mensen die Arjan nog niet kennen, dit is de grote liefde van Danielle en samen zullen ze verder gaan reizen in Azië. Zondag gaan zij samen naar Ko Chang voor ze half maart naar Nepal vliegen om Arjans vader daar te treffen. Arjan gaat een paar weken met zijn vader door de bergen van Nepal trekken en daarna reizen Danielle en Arjan samen verder door Nepal, India en Indonesië. Maike gaat als eerste haar hele week in Bangkok volboeken met massages, manicures en pedicures en ondertussen ook nog een aantal visa regelen. Daarna is het plan om richting Chiang Mai in het noorden van Thailand te reizen en vandaar door naar Laos, Cambodja en Vietnam. Eind april komt Maike's lieve moeder naar Jakarta en gaan ze samen 6 weken door Indonesië reizen! Daarna ligt de planning nog volledig open maar we blijven jullie natuurlijk op de hoogte houden. We houden samen deze blog aan en zullen beiden foto's en verhalen van onze avonturen blijven plaatsen. We hopen dat het goed met jullie gaat en dat de lente snel weer begint! We missen jullie en houden van jullie! Dikke kus en knuffels Maike en Danielle

janneke

mooi verhaal meiden en wat een bijzondere tijd gaat er aanbreken..we volgen jullie op de voet, alleen of met de liefde...en steeds geldt jullie zijn in ons hart: see you in Jakarta!

Henk Rita

Hoi toppers weer een mooi verhaal,en foto. Hoe gaat het als je straks weer het gewone leven gaat beleven. Straks blijf je reizen. Veel plezier en geluk.

Henk

Hanneke

Wat weer een geweldig verhaal en geweldige foto's, schitterend! Zaterdag.... de liefde van je leven....Zeker al last van buikkriebels.... Wens je veel liefde toe. We blijven jullie volgen. Liefs, mama

rutger

wat moet het geweldig zijn om daar te zijn!! Echt super te horen, lezen en en zien dat jullie het daar helemaal naar jullie zin hebben!En veel moois gat er nog volgen...

Dikke knuffel

Karin

Hey lieverds,
Ik wens jullie beiden een ingelovelijk mooie tijd apart en blijf uitkijken naar de verhalen van beide avonturen! Hou van jullie en we skypen snel! Dikke kus

Anouk

Oooow heeerlijk verhaal weer op de maandagavond! Die wandeling in Noosa heb ik ook gedaan... En ook het naaktstrand kwam ik tegen!! Hilarsch en heerlijk herkenbaar weer... Hihi... I like!! En ook opera house heb ik bezocht, kan best op slippertjes hoor ;-) Ga dan ook ff naar de Ivy bar!!! Die is prachtig! En Blue Mountains ook.. Heel mooi!! Geniet en Maike mail je van de week ff terug!! Bijna naar het heeerlijke Thailand en vooral Vietnam!!!! X

Chris

Hoi Maike en Danielle

Ik kijk nog niet lang naar jullie mooie verhalen en fotos maar wat mooi allemaal. En wat een plezier hebben jullie heel leuk. Ben best wel jaloers op alles. Maar blijf jullie wel volgen als je uitmekaar gaat. Goede reis naar Thailand. Gr. Chris

Chris

P.S. En het is echt 29 Febr. Dus een dag langer vakantie.

Anouk

Chick, tijd voor een nieuw verhaaltje!!!!! Hihi.... Ik ben zo benieuwd!!!!! XXXXXX