Maikie.reismee.nl

Lots of love from the land Down Under!

Lieve allemaal,   Brrr..wat is het koud bij jullie! Hier is het WARM! Een beetje te warm soms maar toch zouden we niet willen ruilen :-) We zijn in AUSTRALIE!! We hebben nog een super leuke laatste week in Nieuw Zeeland gehad. We hebben er op de valreep nog twee toffe gasten ontmoet, een Hollander en een Ier en met hun hebben we nog een paar mega gezellige dagen in Rotorua & Raglan gehad! We hebben er gesurfd, een echte Maori avond beleefd, op het strand gelegen en genoten van de gezelligheid! Daarna moesten we toch echt afscheid nemen van het mooie Nieuw Zeeland en zijn we in het vliegtuig gestapt op weg naar Cairns! Vlucht ging goed, geen oorproblemen gelukkig maar we vielen bijna omver toen we uitstapten, het is mega warm hier! De luchtvochtigheid is boven de 75 % en de temperatuur ligt altijd boven de 30 graden. De luchtvochtigheid neemt wel af nu we naar beneden reizen gelukkig maar de eerste dagen  hadden we wel een beetje een kater, we liepen de hele dag te zweten en te glimmen en misten Nieuw Zeeland stiekem wel erg hard. De sfeer is hier anders, alles is groter, ander type backpackers, grote hostels en erg duur! Maar ondertussen hebben we alweer ontzettend mooie dingen gezien en gedaan en leuke mensen ontmoet dus we hebben ons plekje gevonden. We hebben gesnorkeld op de Great Barrier Reef! Het mooiste wat we ooit gezien hebben, zo bijzonder! Het was best spannend want we zijn niet echt en totaal niet ervaren en het duurde even voor het lukte om enkel door je mond te ademen zonder de halve oceaan in te slikken en toen zwom er direct al  een haai onder ons door! Die kijken serieus eng uit hun ogen! Maar het zijn maar reef haaien van een meter lang ongeveer en ze eten normaal gezien geen mensen dus het was gewoon super tof en uniek dat we die gezien hebben! We hebben wel elkaars hand daarna niet meer los gelaten en om de 2 seconden heel hard geknepen als er weer een bizarre vis of ander wezen onder ons door zwom. Prachtig mooi! Daarna zijn we ook nog twee dagen naar Cape Tribulation geweest. Dit ligt in het Daintree regenwoud, dit is een van de oudste regenwouden ter wereld en staat samen met de Great Barrier Reef op de World Heritage lijst. Erg mooi maar vooral erg veel beesten! Dat hadden ze in Nieuw Zeeland niet! Krokodillen, kwallen (daardoor kunnen we niet zonder pak de zee in), heel veel muggen en andere vreemde insecten, mega grote spinnen (groter als onze handen!) maar ook lieve Koala beertjes, we hebben er zelfs 1 in het wild gezien, en hele mooie vogelsoorten die we nooit eerder hebben gezien. Wat een lawaai maken die beesten, alsof je in een dierentuin slaapt waar net een gorrilla is ontsnapt! Na deze avonturen in de omgeving van Cairns zijn we doorgereisd  naar Magnetic Island  en daarna naar Airlie beach. Hier hebben we een rafting boot trip gemaakt naar de Whitsunday eilanden, ook nog onderdeel van de Great Barrier Reef. Dat zijn de bounty eilanden zoals je die ziet in de toeristenboekjes met de meeste mooie witte standen en een prachtig blauwe zee, paradijs, zeker even googelen! Maar helaas niet toen wij er waren, het heeft veel geregend de afgelopen tijd waardoor de blauwe waterstromen meer zwart dan blauw waren maar alsnog was het een bijzonder plaatje. Tijdens deze trip hebben we weer de halve dag gesnorkeld en hebben we een reuze schildpad gezien, uniek! En mega grote vissen met de meest bizarre kleuren en vormen. Na een uur durfden we zelfs elkaars hand los te laten en hebben we weer ontzettend genoten van deze fantastische (w)onderwaterwereld! We hebben veel toffe mensen ontmoet die de dezelfde route richting Sydney reizen en die we overal weer treffen. Veel party avonden en BBQ's dus! Het goede leven! Morgen gaan we 3 dagen naar Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld! Waarschijnlijk ook 1 van de mooiste, foto's zullen dus zeker nog volgen! We sturen  heel veel warmte en zonneschijn jullie kant op! Maar we hopen stiekem wel met jullie mee dat de 11 stedentocht doorgaat, we zullen het zeker online volgen met half NL dat hier door Ozzie land reist! Toch bijzonder!  Dikke kus Maike & Danielle Ps: Happy happy happy B-day voor Hielke, Papa Maike, Akke, Papa Danielle en ook alvast voor Rutger :-) We hebben aan jullie gedacht en op jullie geproost!  Pps: iedereen die door Danielle gespamd is, sorry! Gewoon verwijderen, stopt vanzelf, komt maar 1 keer in het half jaar voor ;-)

Arry

Wat een mooi verhaal weer! En inderdaad, het kan behoorlijk warm zijn in Australie in de zomer, dat hebben wij ook ervaren. Doe maar lekker rustig aan en blijf veel drinken (water!). :-)

Anouk

Heerlijk verhaal weer!! Zo leuk! Vooral Whitsundays... Wat was het daar moooooi!!! Jaloeeeers!!! Wil ook weeerrr.... Nu op naar Fraser ;-) Dat is ook supergaaaaf!! Lekker kamperen in de middle of nowhere... Hmmm love it!! En leuk he dat je steeds iedereen weer tegenkomt! Me like!! Ik geniet er weer helemaal van hihi... De staatsloterij is nog niet gevallen helaas, dan kom ik ff die kant op!! :-) Zijn jullie nog naar town of 1770 geweest?? Scooteroo!! En oooeh strax Byron Bay!!!! Dat is leuk!! GENIET!!! X

Karin

Hey babes,
het meeste had ik al gehoord via skype maar het is toch anders als je nu de plaatjes erbij ziet!! Echt super gaaf!!!
De jongens komen nu steeds naar de laptop lopen dat ze even met tante Danielle willen kletsen of iets laten zien hihhi zo grappig.
xxx en veel liefs van ons!

Rita Henk

Hoi meiden wij zijn heel blij met onze kou. Vandaag alweer 50 km geschaatst heel leuk. Jullie nog veel avontuur oegewenst

Rita Henk

Sorry,niet overdrijven het was ongeveer 25 km

Joost

Hey Dames,

Ziet er weer fantastisch uit en leuk om te lezen. Erg benieuwd naar jullie avonturen op Fraiser! Een tip: 's nachts de tent uit (denk om de Dingo's) flink de duinen in en op je rug liggen en naar boven kijken! Melkweg en zoveel meer te zien. Geniet! Oh ja vergeet het sixpack Toohies niet...

Dikke X

Joost

Sarah

Ik krijg het spontaan warm na het lezen en zien van dit leuk verhaal en vooral mooie foto's! Even die vrieskou vergeten, heerlijk! Ik kijk al uit naar het volgende verhaal! Genieten voor jullie is de boodschap en af en toe eens denken aan je NL en BE vriendjes :)
Veel liefs!

Ellen

Wauw, het blijft leuk om te lezen en foto's te kijken! Ik heb een poging gedaan om te schaatsen, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar snorkelen of duiken... ruilen? Alvast veel plezier op Fraser en watch out voor de dingo's, die zijn iets minder schattig...!
Have fun! Kus Ellen