Maikie.reismee.nl

Een sprong in het diepe!

Lieve allemaal, Allereerst iedereen super bedankt voor alle felicitaties! Super! We hebben mijn verjaardag groots gevierd en pas vandaag spectaculair geëindigd met een parachutesprong  boven Lake Taupo! Wat een fantastische ervaring! Een sprong in het diepe nadat ik dit eerst spreekwoordelijk heb gedaan. Na vele overwegingen heb ik namelijk besloten om deze geweldige reiservaring nog met zes maanden te verlengen en dus in september terug kom ipv maart. Ondanks dat ik mijn allerliefste familie, vrienden en collega's nu nog langer moet missen en ik mijn geweldige baan bij Odeon De Spiegel theaters heb moeten opgeven, wil ik nog veel meer van de wereld zien nu ik de kans heb. Dankzij de geweldige steun van mijn familie en alle lieve woorden van begrip van vrienden en collega's kan ik dit nu doen, dus bedankt voor alles wat jullie voor me doen! Jullie maken het mogelijk en ik ben heel gelukkig dat ik zoveel lieve mensen in mijn leven heb! Vanaf begin januari zijn we met Robin over het noorder eiland gesjeesd en hebben we met z'n drieën een geweldige tijd gehad in Mount Manganui, Tauranga, Paihia en Cape Reinga. Cape Reinga is het meest noordelijke punt van Nieuw Zeeland waar de Tasman zee en de Grote Oceaan samenkomen. Heel bijzonder hoe de stromingen van beide oceanen tegen elkaar in gaan! Op de terugweg kwamen we langs het 90 mile beach. Je kan hier eindeloos ver met de auto over het strand de langs de oceaan rijden. Nu hebben we het er niet op gewaagd want Robin wilde zijn auto toch ook nog zo goed mogelijk verkopen en wij zijn nou niet de aangewezen personen om de auto uit het zand te duwen als we vast zouden komen te zitten, maar we hebben genoten van dit oneindig mooie paradijsje.  Vanuit Paihia reden we door naar Waipu waar we onderweg de Waipu caves bezocht hebben, dat zijn zeer natte en modderige grotten waar duizenden lichtwormen de donkere grot verlichten. Bijzonder! In Waipu werd het weer heerlijk zonnig na een paar regenachtige dagen en hebben we nog lekker een strand dagje gehad en in de zee gezwommen voor we de volgende dag in Auckland afscheid moesten nemen van Robin. Bedankt Robin voor de heerlijke tijd samen! Wij zijn in Auckland direct doorgereisd met zijn 2en naar New Plymouth om Danielle's verjaardag te vieren. 's Nachts om twaalf uur stipt is het haar gelukt om in 1 keer 27 kaarsjes uit te blazen! De volgende dag hebben we ontbeten op bed en van de stralend zonnige dag genoten. Om deze heerlijke dag af te sluiten hebben we lekker gegeten bij een fantastisch Indiaas restaurant! In plaats van het kerstdiner hebben we het er nu van genomen op Danielle's verjaardag, bedankt lieve familie Bakker voor dit mooie kado! Na het uitblazen van de kaarsjes en het eerste stukje taart, kwam Maike met de grote verrassing: Sky diven in Taupo! Wat een fantastisch cadeau en een droom die uitkomt!  Vandaag was het dan zover. Nadat Danielle in de overall en het tuig was gehesen, volgde een korte instructie en na een 'nu-kun-je-niet-meer-terug-foto' stond het vliegtuig klaar voor vertrek. Met zeven man aan boord vlogen we omhoog, maar ook al weer snel naar beneden. Er was een vogel in de vleugel gevlogen dus we moesten overstappen in een nieuw vliegtuig. De vogel heeft het helaas niet overleefd, maar Danielle gelukkig wel!  In de tweede poging was het dan zover. Na een kwartiertje rondvliegen over het prachtige Lake Taupo ging de deur open vlogen de eerste twee tandemsprongen binnen enkele seconden over de wolken naar beneden. Mijn maag draaide even, maar op het moment dat mijn benen uit het vliegtuig hingen en het meisje waarmee ik sprong zei : here we go! Was ik er helemaal klaar voor! Ik heb maar even gegild, want het was helemaal te gek om door de wolken naar beneden te vallen en met mijn armen wijd de wereld tegemoet te knuffelen, ik kon alleen maar lachen en genieten. Super gaaf! Dit zal ik echt nooit meer vergeten! Wat een kick! Nadat we een keer over de kop rolden en mijn gezicht volledig uit zijn vorm was geraakt en het meer steeds dichterbij kwam, trok ze de parachute open en zweefden we over de bergen, het meer, het stadje en probeerde ik Maike te zien. Maar zover was het nog niet, we maakten een aantal rondjes door de lucht en ik kon heerlijk van het uitzicht genieten en van het onwerkelijke gevoel om zo open in de lucht te zweven. Fantastisch! Na een rustige landing op het veld, kwam de ontlading bij Maike aan de grond. Dit was echt onbeschrijfelijk mooi!!! Dit is waarschijnlijk ons laatste berichtje uit het mooie Nieuw Zeeland. Komende dinsdag vliegen we samen door naar Australië waar we van Cairns naar Sydney zullen reizen. We are ready to go down under! Begin maart begint dan het grote avontuur in Azie waar ook onze wegen zullen scheiden. We gaan de uitdaging aan om ook een deel alleen te reizen, pittig maar het fijne is nu wel dat we bij elkaar in de buurt blijven dus als we echt sterven van eenzaamheid dan hebben we elkaar snel weer gevonden. Mooie vooruitzichten nog in het verschiet! Nog een laatste zonnige kus voor jullie allemaal vanuit het verre Nieuw Zeeland! See you down under! xxx

Reacties

Reacties

Daan

Ik ben trots en jaloers op je Danielle met die geweldige sprong van je!! super vet...geniet er nog even van in NZ en op naar Aussie land voor een nieuwe ervaring. xx

Janneke

Geweldig dat je dit gedaan hebt,!Danielle. Wat een mooie tijd gaan jullie samen en apart nog meemaken. Jullie zijn een stel dappere meiden! Knuffel!

Bendert en Hanneke

Fantastisch verhaal over je sprong in het diepe met een doekje en fijn dat je alles nu voor elkaar hebt voor een verlenging van je wereldreis. We zijn apetrots maar ook een beetje verdrietig dat je zo lang weg blijft, maar ja je moet de kans nu pakken. In Cairns kun je naar het Great Barriere Reef en sightseeing onder water, schijnt geweldig mooi te zijn. Veel plezier in Aussieland en reis veilig met zijn beiden. Dikke kuss en knuffel voor jullie beiden.

Anouk

Klinkt weer fantastisch! Supergaaf die sprong... Ook heel vet dat je nog even wat langer gaat genieten! Jullie gaan echt een fantastische tijd hebben aan de oostkust!!! Vergeet niet de Whitsundays een bezoekje te brengen en natuurlijk naar The Arts Factory in Byron Bay te gaan... En Azie... Supercool... Ik ga van t weekend de tips mailen Maik! Kunnen jullie die vast even bestuderen.... Heerlijk! Kus

Geeske

Wow, wat gaaf en wat heerlijk jullie verhalen te lezen. Eigenlijk ook wel een beetje jaloers, maar zoals jullie de verhalen vertellen, voelt het net of je er een beetje bij bent. Daniëlle, goed dat je de stap hebt genomen om langer te blijven, maar ik was ook wel een beetje verdrietig, dat je niet meer bij ons terug komt. Hopelijk gaan we je in september nog wel weer zien en spreken. Geniet verder samen en ik kijk uit naar jullie volgende verslag!

Gert en Gerda

Hoera nog gefeliciteerd met je verjaardag wat super dat jullie het nog gaan verlengen dit is een geweldige kans we blijven jullie volgen veel liefs

Sarah

Wat een super verhaal weer! En Daniëlle, proficiat nog met je verjaardag en met je sprong!
Nu begin ik echt jaloers te worden, dat ik niet stiekem ben meegereisd :) Maar ik ben super blij om te horen dat jullie elke keer weer genieten!
Nog heel veel plezier en maak het niet te bont die laatste dagen daar in NZ én doe de groetjes aan de kangerous in Australië ;)
Dikke zoen! X

Karin

Hey sissies,
Weer een geweldig mooi verhaal en foto's....ik houd ervan!!!
Heel veel plezier nog even en straks een veilige reis richting down under :)
We love you very much! Dikke kus je zus, Jeroen en kindertjes!

Eelco en Arry

Wat een prachtig verhaal en wat een mooie foto's weer. Jullie hebben zo'n fantastische tijd, helemaal geweldig! Alvast veel plezier in de volgende etappe! Veel liefs!

Opa Amersfoort

Hoi Wereldreizigers, Naarmate mijn wereld kleiner wordt,wordt die van jullie groter! Volg de keuze van je zelf.Goede reis in India! Ik volg elke etappe van stap tot stap,dank zij jullie berichten.Dank voor alle foto's!

Cornil & Frida

Hey ladies,

Daan, nog een heel happy birthday (beter laat dan nooit toch ;-))!! En wat onwijs goed van je om langer te blijven, heerlijk! Vind het ook super stoer dat jullie apart van elkaar gaan reizen, wie weet komen jullie elkaar wel weer tegen in die 6 mnd! Enjoy! En Maik stuur je binnenkort wat foto'tjes, verbouwing gaat wat minder snel dan gepland, maar wordt mooi!! Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!