Maikie.reismee.nl

De Tongariro Alphine Crossing op onze Adidasjes!

Lieve allemaal, Om te beginnen wensen we jullie een fantastisch 2012! Die van ons is zeer goed begonnen, we genieten nog van elke dag. Ons laatste berichtje is al weer even geleden dus we beginnen bij het begin. Na Wanaka zijn we doorgereisd naar Fox Glacier & Franz Josef. Dit zijn kleine dorpjes aan de voet van grote gletsjers en bergen. We hebben dit keer niet de moeite genomen om door de sneeuw te gaan lopen maar wel lekkere dagen gehad en rondom het mooie lake Matheson gewandeld. Kerstmis hebben we in Westport gevierd in een prachtig mooie vila vlakbij het strand. Het waren ontzettend warme dagen en de kerstsfeer was ver te zoeken maar het had ook wel wat om lekker te zonnen op het strand. Omdat alles gesloten was, houden we ons kerstdiner nog even tegoed voor als we echt toe zijn aan een luxe avondje uit. Na Westport door naar Nelson met het voornemen om nieuwjaar in het Abal Tasman park te vieren.  Die plannen hebben we snel omgegooid. Het begon onophoudelijk te regenen en we zaten echt in de middle of nowhere. De mooie stranden hebben we dus maar verruild voor het nachtleven van Wellington. Met de ferry naar het Noordereiland in een mega storm was een hele ervaring waarbij wij bijna de enige waren die alles binnen konden houden. In Wellington regende het ook maar we hebben er mooi feest van gemaakt. Helaas geen vuurwerk, om twaalf uur zaten we braaf bij het water te wachten maar er gebeurde helemaal niks. Alles was afgelast vanwege het slechte weer maar dat wisten wij natuurlijk niet. Dit maakte helemaal niets uit want we waren samen en met een grote fles bubbels vierden we het mooie jaar dat voor ons ligt. Daarna flink op stap geweest om de 1e dag van het jaar met een gigantische kater te beginnen. Niet alleen door de vele drankjes maar ook omdat we na twee uur slapen wakker werden van een stelletje dat ook het nieuwe jaar aan het inwijden was, dit door de 'liefde' te bedrijven in het top bed van het stapelbed naast ons in de kamer. Na een half uur 'live action' hebben we toch maar niet zo heel vriendelijk gezegd dat we wel graag verder wilden slapen. Na dit avontuur zijn we doorgereisd naar Taupo. Een leuk stadje aan de rand van lake Taupo midden op het noorderland. Lake Taupo is het grootste kratermeer van het land en zeker 40 km lang. We verbleven in een fijn hostel zonder luidruchtige kamergenoten en zijn weer in actie gekomen. Na een heerlijke zeiltocht naar de Mauori grotten op het meer hebben we ons laten overhalen om de volgende dag de Tongariro Alphine Crossing te gaan lopen.  Samen met Robin, ook een Nederlander, stonden we om 5.30 uur klaar om te vertrekken. De Tongariro crossing is een hike door een vulkanisch gebied langs mooie blauwe kratermeren met oneindige uitzichten over de bergen. We liepen tussen de wolken en er lag zelfs nog sneeuw op de toppen. Prachtig! Het is een tocht van 19.5 km en wordt omschreven als de mooiste daghikes die je kunt doen in Nieuw Zeeland. Op onze Adidasjes hebben we geklommen en geklauterd, de berg is 1886 meter hoog, maar we hebben het in 8 gered met opnieuw een onzettende voldoening. Het was een mega mooie tocht en we hadden fantastisch mooi weer. Wat een uitdaging! Onze billen worden helemaal strak hier! Vanuit Taupo zijn we gisteren met Robin verder gereisd, hij heeft een auto dus we gaan nu lekker richting de kust om te surfen, te zonnen en onze spieren te laten rusten. Wat een luxe om de bus even te verruilen voor de comfort van een auto. Genieten! Bedankt voor al jullie lieve berichtjes en mailtjes! We denken aan jullie en hopen dat het komende jaar alles zal brengen wat jullie wensen. Nieuwe foto's volgen snel, op dit moment kunnen we ze niet uploaden maar ze komen eraan! Dikke kus Maike & Danielle xxxxx

akke

Gelukkig worden we niet jaloers van dit verhaal;-)

Janneke

We worden echt niet jaloers, behalve op die strakke billen dan! De scouts in onze familie kunnen trots zijn. En wij natuurlijk ook! Wens jullie nu veel zon en mooie stranden. Dikke knuffel!

Karin

Hihi, ik zat al te wachten op een nieuw mooi verhaal :D Heerlijk om te lezen hoezeer jullie je vermaken en de avonturen beleven! Dikke kus voor jullie bijtjes :) X

Hanneke

Jullie hebben sneeuw gezien, wij niet eens, verder hebben wij hier ook storm en regen gehad en bijna een dijk doorbraak ergens in Groningen. Fijn dat jullie je zo vermaken. Wij gaan zo naar Nathans verjaardag, feestje vieren. Je hoort ervan. Allebei veel liefs en een knuffel.

Anouk

Hi Schatjes!! Wat een heerlijk begin van mijn zondag dit.... Wou dat ik erbij was, jaloers! Ben benieuwd naar de foto´s!!! Succes met surfen!! ;-) Kan je vast oefenen voor in Australie!! :-) Dikke kus, Anouk

Dominika

Eindelijk! Ik was al bezorgd of alles in orde was. Goed om te horen dat jullie zoveel plezier maken. Ben benieuwd naar de foto's. Moest prachtig zijn daar aan de kratermeren.

Daan

Nooit geweten dat jullie zulke jan de wandelaars zijn... top om allemaal te lezen, maar het wordt tijd voor het relaxte leven, dus strand, surfen, drank en feest!! Have fun. xx

Eelco en Arry

Wat een mooi verhaal weer! Het is wel duidelijk dat jullie een geweldige tijd hebben. Blijf vooral zo genieten!

Cindy

Wat heerlijk om al die verhalen te lezen! En wat is het hier dan saaaaaaaai! Geniet!

Geeske

Jaloers? zeker weten!!! Maar ik gun jullie het van harte. Heerlijk om die verhalen zo te lezen. Ik heb wel al veel sneeuw gezien. Kom net terug van een weekje wintersport en heb bijna geen zon gezien. Heeft alleen maar gesneeuwd.
Groetjes en geniet ervan! En ik kijk uit naar jullie foto`s

jeannette

Allereerst voor jullie beiden de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, wat jullie op een bijzondere manier begonnen zijn.
Wat weer een geweldig verhaal! Wat ontzettend fijn dat jullie zo genieten! Lijkt me lekker hoor al die zon. Hier is het alleen maar "herfst", het lijkt niet eens op winter, maar dat zullen jullie ongetwijfeld wel gehoord hebben. Heel veel plezier nog samen en ik kijk uit naar de foto's!
xxx Jeannette en Peter

Cornil & Frida

Hello girls!

Wat klinkt het allemaal heerlijk zeg! Kan niet wachten om de foto's te zien!!

Fijn dat jullie het zo leuk hebben, jammer van de regen met O&N, maar zoals jullie zelf al schrijven mocht dat volgens mij de pret zeker niet drukken :-)

Geniet van de komende dagen met zon, zee, strand en relaxtheid!!

Kus

Arry

Wat een prachtige foto's weer! Het is net of we een beetje met jullie mee reizen, heerlijk! En wat zien jullie er gelukkig uit, goed om te zien!

Mariska

Veel plezier nog! Prachtige foto's! Genieten!!

Opa Amersfoort

PRACHTIG LAND! En mooie foto's. Veel plezier.

Gijsje

wat een prachtig land! en jullie hebben het heerlijk zo te zien! leuk om te volgen vanuit het natte kikkerlandje....
mooie reis, ik blijf jullie volgen, groet.

Ellen

Wauw wat een mooie foto's zeg. Nu weet ik zeker dat ik nog een keertje terug moet... Verhalen zijn ook super om te lezen! Geniet er nog lekker van!
X

Peter

Goed verhaal, vette foto's, lekker bezig dames!
i Like