Maikie.reismee.nl

Queenstown & Wanaka

Lieve allemaal, Hier een nieuw verhaaltje en eindelijk de droom foto's van het mooie Nieuw Zeeland! We zijn vorige week maandag aangekomen in Queenstown met ontzettend mooi weer en daar tot zondag gebleven. We hebben een super toffe week gehad en ontzettend leuke mensen ontmoet. Queenstown is echt prachtig gelegen aan een groot (ijskoud) meer met allemaal bergen erom heen. Vanuit ons bed keken we uit over het water. Een klein paradijsje dus. Het is ook de grootste feeststad van heel Nieuw Zeeland met ontzettend veel kroegen en discotheken en dat trekt helaas ook veel Salou gangers aan wat het soms een beetje ordinair maakt. We zijn een paar avonden goed uit ons dak gegaan maar hebben vooral genoten van de prachtige omgeving. We hebben ook onze eerste challange gehad, we zijn een berg op geklommen! Je kunt er gewoon met een ski gondel komen maar ons reisgenootje Eveline is gek op hiken en wist ons over te halen om mee naar boven te lopen, en dan ook nog eens in de regen. Het is een tocht van een uur, behoorlijk steil omhoog maar wij hebben het in 1,5 uur gedaan. Best netjes voor onervaren onsportieve mensen zoals wij! Maar de voldoening aan de top was geweldig, net als het uitzicht. We zijn ook weer lopend naar beneden gegaan en waren zeer trots op onszelf! Zelfs de spierpijn veel mee, Maike had zelfs helemaal geen spierpijn met dank aan de trappen in Antwerpen! Na een heerlijke week zijn we zondag samen met Eveline liftend naar Wanaka gegaan. Een rit van 1,5 uur en een goed moment om te testen hoe makkelijk het liften hier is. Vroeg op om op tijd langs de weg te staan maar we hadden geluk. Binnen 5 minuten zaten we in de jeep bij een Italiaanse Nieuw Zeelander die toch niets beters had te doen op zondag ochtend. Hij is speciaal voor ons heen en weer gereden, wat een lieve man! Wanaka is ook weer prachtig gelegen aan een groot meer verscholen tussen de bergen waar eeuwige sneeuw op de bergtoppen ligt. We hebben de eerste avond meteen 3 toffe gasten ontmoet, 2 Canadeze broers en een duitse jongen. Ook zij bleken zeer sportief te zijn en hadden gepland om op maandag de berg Mount Roy te beklimmen om vanaf daar de zonsondergang en zonsopkomst te zien. De berg is 1500 meter hoog en het zou een tocht van 2 uur zijn. Waarom niet dachten we, we hebben de warming up reeds in Queenstown gehad! Zwaar bepakt met tenten en slaapzakken zijn we in de avond gaan lopen. Het ging weer steil omhoog en binnen no time hadden wij met zijn tweeen een behoorlijke achterstand op de andere vier. Met zijn tweeen zijn we omhoog geklauterd met een stop om de 20 meter ongeveer om op adem te komen. Uiteindelijk werd het zelfs donker en moesten we ons tussen de schapen heen manouvreren met behulp van een zaklamp. Maar wat ontzettend geweldig toen we boven kwamen in de base kamp waar de tenten en de wijn klaar stonden! Een mega voldoening! We hebben de hele nacht zitten kletsen en gitaar gespeeld onder een hele heldere sterren hemel en toen het koud werd zijn we in de tent gaan kaarten en uiteindelijk in slaap gevallen. Om 5 uur 's ochtends kropen we de tent uit om nog een klein stukje omhoog te klimmen naar de top van de berg om vanaf daar te genieten va n de meest geweldige zonsopkomst ooit! Wat een ervaring! Naar beneden was ook nog een tocht van 1,5 uur maar we zijn met vlag en wimpel geslaagd en zijn zeer trots op onszelf! Nu zijn we opweg naar Fox Glacier waar we 1 nacht te blijven en vanuit daar gaan we door naar Franz Josef. We hopen oud & nieuw te vieren in het Abel Tasman park!  Bedankt voor al jullie lieve berichtjes, we genieten ervan om het lezen en een heel speciaal bedanktje voor de opa van Daniellie die ons 400 foto's kado heeft gedaan, echt heel erg lief, Bedankt!! We hopen dat jullie het goed hebben in Nederland en een heerlijk witte kerst zullen hebben. Wij zullen waarschijnlijk rondom kerst in Westport op het strand liggen en aan jullie denken! De foto van ons kerst diner die we kado hebben gekregen van de Bakkers zullen zeker volgen en we gaan er goed van genieten! Dikke kus en veel liefs uit Nieuw Zeeland! Xxx

akke

Lieverds, ik ben onder de indruk...jullie komen volledig gespierd terug! Ook goed om te lezen dat je dat ook leuke mannen hebt...niet compleet onbelangrijk dacht ik zo;-) een witte kerst zit er hier waarschijnlijk niet in maar helaas ook geen zon. Hele fijne kerstdagen alvast! Xxx

janneke

Lieve meiden, net als Akke, denk ik, in de trein jullie verhaal gelezen en de foto,s bekeken. Indrukwekkend, zowel jullie conditie, enthousiasme als de schitterende omgeving waar jullie je bevinden. Lekker voor ons om bij weg te dromen. Blif geniten en zoek een mooi zonnig plekje om de kerstdagen door te brengen. Liefs!

Hanneke

Hoi lieverds, wat goed dat jullie een berg beklommen hebben, zo steil omhoog, een hele prestatie. Wat een mooie foto's, geweldig! Meiden een witte Kerst wordt het hier niet met 10 graden, het zullen eerder van die grijze dagen worden. Alvast hele Fijne Kerstdagen gewenst. Lieverds ik blijf jullie volgen en hou van jullie. Ga door met genieten.

Fam bakker zuidlaren

Toppers super mooie foto's en leuke verhalen.prettige vankantie en goede kerstdagen en een super 2012

Stefan

Wat een fantastisch verhaal weer! Genieten geblazen daar, enjoy!

Ellen

Wat een mooie verhalen. Nu wil ik helemaal graag terug! Super gaaf en er komt nog zoveel moois!! Alvast een hele zonnige kerst en een spetterend nieuwjaar gewenst!!!!
Kus

Arry

Wat een mooie avonturen, en wat leuk dat je zoveel contacten onderweg opdoet. Maar ja, twee mooie meiden zullen wel veel aanspraak hebben :-)
Ben al benieuwd naar het volgende reisverslag, het leest als een boek!

Mieke

Hee meiden hele mooie en zonnige Kerstdagen!
bij jullie is het nu al Kerst toch?
xx

Maike & Danielle

Bij ons is het al kerst! Wij gaan straks lekker richting het strand met een flesje wijn! De zon schijnt volop! Fijne kerstdagen gewenst voor jullie allemaal, we denken aan jullie! Dikke kus xxxx

monique

hey lieve meiden.
wat een pratige verhaal.
ik wens jullie nog fijne feest dag toe.
en we zien de foto,s wel wat jullie lekker hebben gegeten met de kerst dagen.liefs monique

Jan en Marion

Leuk Maike om je zo te volgen, wat een prachtig land. We wensen je een fijn 2012 toe. Bij ons duurt dat nog 11 uurtjes.

Rita en Henk

Maike en Danielle. Veel geluk in 2012 in goede gezondheid en veel vakantie vreugde.x