Maikie.reismee.nl

Update van de pinguins!

Lieve allemaal! Bedankt voor al jullie lieve reacties! Super leuk om te weten dat jullie met ons meeleven vanuit het verre Nederland! Maike is inmiddels naar de dokter geweest voor haar oren en alles is goed. Hoewel we niet de indruk kregen dat de dokter ook echt een dokter was, maar meer een kleine Aziatische man die toevallig die dag ook in de praktijk was, zijn we toch gerust gesteld dat Maike gezond en wel kan zwemmen, vliegen en weer kan doen en laten wat ze wil.  We zijn na veel slapen in Christchurch doorgereisd naar Oamaru (omeroe). Het centrum van Christchurch was net een oorlogsgebied, een spookstad waar mensen na de aardbevingen van vorig jaar februari alle winkels en kantoren hebben verlaten om niet meer terug te keren. De gevels staan nog maar daarachter zijn de gebouwen gevuld met puin waar voorheen plafonds en muren zaten. Het is alleen te voet toegankelijk op eigen risico en alles is afgezet met hekken. Security bewaakt het gebied, waar ze nog wekelijks kleine aardbevingen voelen en bang zijn voor de volgende uitbarsting. Dit was wel een indrukwekkende start van onze reis, maar niet het NZ dat we verwachtten.  Oamaru is een kleine kustplaats waar 2 colonies pinguins leven: blauwe en geel-ogen. We hebben zondagavond dus aan het strand doorgebracht op de uitkijk naar de pinguins en we hebben ze gezien! Heel schattig hoe die kleine beestjes het strand op rollen en waggelend naar hun huisje in het strand hobbelen. Gisteren hebben we onze eerste dag volle bak zomerzon gehad en die hebben we zwetend in de bus naar Queenstown doorgebracht ;-) en Queenstown is echt prachtig!! Een prachtig blauw meer tussen de bergen en een bruisende stad waar iedereen komt voor feest, thrills en de natuur. Dit is het NZ waarvan we gedroomd hebben! We wisten niet dat dit zo'n mooie en bekende plaats was, maar blijkbaar is het de adrenaline capital of the world. Hier is alles te doen wat de gekke nieuw zeelanders bedacht hebben, kayakken, paardrijden, paragliden, canyon swing, jetboat over het meer, helicopter vlucht, bungeejumpen, parachutespringen, je raad het al we zijn hier voorlopig nog niet weg!  We hebben al veel toffe mensen ontmoet die komen en gaan en overal hangt een gezellige en relaxte sfeer. Het weer zit nog niet echt mee maar vandaag gaan alle lange broeken in de was en gaan we enkel nog op slippers verder, met of zonder zon! Vandaag ook alvast een paar foto's zodat jullie al een beetje een impressie krijgen van onze reis. De mooie landschappen die we onderweg hebben gezien en die we deze week gaan vastleggen vanuit het mooie Queenstown  volgen nog ;-) Heel veel liefs uit het mooie Nieuw Zeeland xxx

anouk

Jaloers! Queenstown is fantastisch!! Ik heb daar paragliden gedaan, echt heel vet!! Ben benieuwd naar jullie avonturen, enjoy!!! Ga nu ff de foto's bekijken! :-) X

Cindy

Oh wat leuk om van jullie zulke goede berichten te horen! Geniet...en wel ff fijn om jullie te laten weten: wij zitten hier lekker jaloers te wezen in een verschrikkelijk herfstachtig, nat en stormy Nederland!

Hanneke

Hoi lieverds,
Wat fijn dat alles goed is. Jullie hebben in ieder geval beter weer dan wij. Het komt hier nu met bakken uit de lucht. Je vader is nu smoor verkouden en hoesterig en hoopt dat het niet door Muppet komt. Goed dat jullie zijn doorgereisd. Heel veel plezier daar. xxx

hanni & henry

Tof, meiden en superleuke/mooie foto,s, ga zo door dan heeft het thuisfront ook plezier !!!
Veel plezier nog en tot de volgende keer xxx

Louis

Zo meiden, dat ziet er toch echt helemaal fantastisch uit.. zooo jaloers op jullie.
Hebben jullie al een pinquin geadopteerd:d
Geniet ervan, en doe lekker jullie ding..
Groetjes

Arry

Wat leuk geschreven! Wie was die dokter en wie is die pinguin bij dat bord! Jullie hebben echt talent om leuke stukjes te schrijven en maffe foto's te maken. Nu wachten op het volgende stukje. Ga lekker verder genieten!

Karin

Wat een leuk verhaal! En fijn dat Maike weer in orde is :) Volop genieten wijffies! Btw heb skype ook maar op mn foon gezet voor.het gevalletje ff kletsen ;) dikke kus je-zus

Ellen

Hoi Daan (& Maike),

AAAAAAAhhhhhhh, wat zien de foto's er goed uit! Gaaf om te zien! Jullie zien er erg happy uit! Geniet & blijf vooral schrijven, want dat vind ik leuk!

Liefs Ellen